Detall de procediments
Detalle Procedimiento Nuevo
Ajuda salarial de l'exercici 2024 i Ajuda costos Informe Auditor: Foment d'ocupació en Centres Especials d'Ocupació per a persones amb discapacitat
Què és
Establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb discapacitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant ajudes als Centres Especials d'Ocupació per al manteniment dels llocs de treball ocupats per...
- Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en Centres Especials d'Ocupació
- Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual aprova el Reglament de CEE definits en el *art 42 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'Integració social del Minusvàlid.
- Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, modificat pel Reglament (UE) 2020/972 de la Comissió de 2 de juliol de 2020.
- Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text *tefundido de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat
- Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis
A qui va dirigit
Els titulars dels Centres Especials d'Ocupació, inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ús de la Comunitat Valenciana que, complint els requisits i actuacions establits, desenvolupen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana.
Requisits generals:
1. No podran ser beneficiàries d'estes ajudes, les persones o entitats incurses en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan les entitats sol·licitants siguen únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària o col·laboradora les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei.
Esta circumstància s'acreditarà d'acord amb el que s'establix en l'article 13.3.bis de la Llei 38/2003, segons es tracte d'entitats jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada o no.
2. Per a les ajudes per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de CEE: podran ser beneficiàries les entitats que reunisquen els requisits establits en el Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, excepte els supòsits expressament exclosos pel Reglament, entre els quals figuren, les empreses en crisis o aquelles que estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú, segons el que es disposa en la disposició addicional segona de la present orde.
Este Reglament ha sigut modificat pels següents Reglaments: Reglament (UE) 2017/1084 de la Comissió de 14 de juny de 2017, (DOUE L 156 de 20.6.2017); també modificat pel Reglament (UE) 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, (DOUE L 215/3, 07.07.2020), pel Reglament (UE) núm. 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, (DOUE L 270 de 29.07.2021) i pel Reglament (UE) 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023 (DUE L 167 de 30.06.2023), pel qual, entre altres modificacions, es prorroga la vigència del Reglament (UE) 651/2014 fins al 31/12/2026.
3. Per a les ajudes per a finançar els costos corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial, establides en l'apartat b de l'article 3 del present decret: podran ser beneficiàries les entitats que reunisquen els requisits establits en el REGLAMENT (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 2023/2831 de 13.12.2023).
4. Les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat, en els supòsits en què resulten obligats a això, tenint en compte, si és el cas, els terminis per a iniciar la negociació i per a tindre negociat, aprovat i presentada la sol·licitud de registre establits en l'article 4 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
S'entendrà compliment este requisit amb la inscripció obligatòria en registre públic de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, i tot això en relació amb l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.
Es tracta del denominat Registre i Depòsit de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat, que en l'àmbit estatal o *supraautonómico, està adscrit actualment al Ministeri de Treball i Economia Social, i en l'àmbit autonòmic, està adscrit a la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
5. Estar qualificats i inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ús de la Comunitat Valenciana.
6.Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en els quals existisca afiliació de personal per compte d'altri.
Requisits específics:
a) Per a la subvenció del cost salarial del personal amb discapacitat que inicien la seua activitat en l'exercici 2024, o que havent iniciat l'activitat en l'exercici anterior, la seua contractació no haja sigut subvencionada en este, les persones contractades, en el moment previ a la seua contractació hauran de ser desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en el centre *Espai Labora corresponent, excepte en el cas de personal subrogat. En el cas que la persona treballadora treballe a temps parcial, haurà d'estar inscrita com a demandant d'ocupació, com a mínim, el dia anterior a esta contractació.
b) Per a l'ajuda per a finançar els costos de l'informe auditor, la persona auditora de comptes que vaja a realitzar l'informe d'auditoria, haurà d'estar inscrita com a exercent en el Registre oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.
Com es tramita
1. La concessió d'estes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb els disposat en els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, és a dir, per data i hora de presentació de la sol·licitud, i en el cas que esta estiguera incompleta, s'entendrà com a data de sol·licitud la data d'expedient complet després de l'esmena d'este.
No obstant això això, en el cas que el pressupost resultara insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb discapacitat dels CEE d'un semestre de l'exercici 2024, les ajudes es concediran de manera que aconseguisca per a finançar els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants. Una vegada atesos els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants del semestre, el pressupost resultant que no aconseguira per a finançar un mes complet a la totalitat de les sol·licitants, es concedirà segons data i hora de sol·licitud i d'expedient complet fins al seu esgotament.
Si amb els expedients complets, i en aplicació del criteri anterior, continuara existint crèdit que no aconseguira per a subvencionar un mes sencer a tots els CEE, se subvencionarien expedients completats després d'una esmena, tenint en compte com a data de sol·licitud la data i hora en què s'haja esmenat completament l'expedient.
No obstant això, i encara que la concessió de l'ajuda es realitze per mesos en funció del pressupost disponible, les entitats beneficiàries podran imputar despesa de mesos posteriors si a causa de baixes per incapacitat temporal, degudament justificades i pels mateixos imports que els hagueren pogut correspondre, amb les mensualitats tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda no arribaren a justificar l'ajuda total concedida.
2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant la publicació íntegra del present decret en la Base de dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.
4. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general d'Ocupació i Formació, per delegació de la persona titular de la direcció general de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o a qui corresponga segons règim de suplències.
46004 - València/Valencia
Procediments relacionats
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (solament per a ajudes/subvenciones).
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Per a la presentació de sol·licituds de subvenció del cost salarial de 2024 corresponent als llocs de treball ocupats per personal amb discapacitat i de subvenció per a finançar els costos de les auditories per a la justificació del gasto salarial, s'establixen dos terminis:
Primer termini. En els quinze dies naturals següents a la publicació del present Decret en el DOGV, des de les 09.00 hores del primer dia fins a les 24:00 de l'últim, s'hauran de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal corresponent als mesos de gener a juny, inclosa la paga extra de juny, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas.
Segon termini. Des de les 09.00 hores del dia 1 a les 24:00 del dia 15, tots dos d'octubre de 2024, s'hauran de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials corresponents als mesos de juliol a desembre, inclosa la paga extra de desembre, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas.
Documentació general:
Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació general establida en l'article 8.3 del Decret d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d'ocupació (CEE) i enclavaments laborals i convocatòria per a 2024, firmada electrònicament, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics.
Documentació específica:
a) Informe, en model normalitzat, on conste la quantia de la subvenció sol·licitada, i dins d'esta, distingint la corresponent a treballadors ja contractats a la data d'inici del termini de presentació de sol·licituds de la subvenció i la corresponent a previsió de possibles contractacions abans de la finalització del semestre, i causes d'esta previsió, identificant possibles clients i períodes de contractació, així com la quantia sol·licitada de l'informe auditor, si és el cas.
Formularis
Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a este efecte, o bé a través de la web de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació...
- Decret 54/2024 de 13 de maig, del Consell, d’aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l’ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d’ocupació (CEO) i enclavaments laborals, i la convocatòria per a 2024.
- RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2024, del director general de Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació, d'ampliació de terminis de justificació de l'ajuda salarial i l'ajuda per a informe auditor regulades en el Decret 54/2024, de 13 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per...
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.
Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.
1. Les subvencions de cost salarial es graduaran tenint en compte el tipus i grau de discapacitat de les persones destinatàries últimes d'este programa, així com l'estabilitat dels llocs de treball que ocupen, la condició de dona i l'edat, en els següents termes:
a) En el cas de persones treballadores amb discapacitat que presenten majors dificultats d'accés al mercat de treball, la quantia mínima de la subvenció per cada persona treballadora serà equivalent al 55 per cent del salari mínim interprofessional vigent (60 per cent si és dona o d'edat si és dona o d'edat igual o major de 45 anys) quan tinga un contracte indefinit, i al 50% quan tinga un contracte temporal amb la duració mínima que establisca, si és el cas, el servici públic d'ocupació.
b) En el cas de persones treballadores amb discapacitat física o sensorial amb un grau *econocido inferior al 65 per cent, la quantia mínima de la subvenció per cada persona
treballadora serà equivalent al 50% del salari mínim interprofessional vigent quan tinga un contracte indefinit, i al 40 per cent quan tinga un contracte temporal amb la duració mínima que establisca, si és el cas, el servici públic d'ocupació.
2. El percentatge de S.M.I. corresponent per a cada persona treballadora, serà el que corresponga en funció del tipus i grau de la seua discapacitat, del tipus de contracte, temporal o o indefinit, i de la condició de dona o no i de l'edat, existents en el moment de l'inici del termini de presentació de sol·licituds semestrals o data de la seua contractació, de ser esta posterior.
3. El còmput de la subvenció es realitzarà pels dies efectivament treballats, considerant-se el mes equivalent a 30 dies per al càlcul diari de la subvenció.
Serà subvencionable la part corresponent de les pagues extraordinàries, així com els dies de vacacions i de descans retribuïts i cotitzats.
En el supòsit de contractes de treball a temps parcial, la subvenció experimentarà una reducció proporcional a la jornada laboral realitzada.
4. Els períodes en què el contracte d'un treballador o treballadora es trobe en situació de suspensió, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 del Reial decret legislatiu
2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, no resultaran subvencionables ja que no retribuïxen treball efectiu en
l'entitat subvencionada.
5. Tampoc resultarà subvencionable el cost salarial dels contractes del personal de duració inicial inferior a tres mesos, amb independència de la duració de cadascuna de les seues
pròrrogues, excepte el contracte temporal de substitució regulat en l'apartat 3r de l'article 15 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
6. Les noves contractacions hauran de representar un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió, en comparació amb la mitjana dels dotze mes
previs; en defecte d'això, el lloc o llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió de la persona treballadora, de la seua discapacitat, del reconeixement d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, de la seua jubilació, de la seua defunció, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, així com en el cas de subrogacions, per les causes legals estipulades, o per transició de la persona amb discapacitat a l'ocupació ordinària, i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu.
Les noves contractacions que no suposen un increment net de plantilla, segons el que es disposa en l'apartat anterior, existint acomiadaments disciplinaris o per causes objectives,
reconeguts o declarats improcedents, o acomiadament col·lectiu, no resultaran subvencionables.
7. Per a la subvenció del cost salarial del personal amb discapacitat que inicien la seua activitat en l'exercici 2024, o que havent iniciat l'activitat en l'exercici anterior, la seua contractació no haja sigut subvencionada en este, les persones contractades, en el moment previ a la seua contractació hauran de ser desocupades, inscrites com a demandants
d'ocupació en el centre *Espai Labora corresponent, excepte en el cas de personal subrogat. En el cas que la persona treballadora treballe a temps parcial, haurà d'estar inscrita com a demandant d'ocupació, com a mínim, el dia anterior a esta contractació.
n les ajudes per a finançar els costos corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial, l'ajuda es concedirà per un import de fins al 2% de l'import corresponent a l'ajuda al cost salarial, amb el límit màxim de 15.000,00 €, però finalment es liquidarà en funció de la despesa realment justificada de l'ajuda salarial.
Obligacions:
Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions generals previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, a més, les que s'establixen l'article 7 del Decret d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals i convocatòria per a 2024.
46004 - València/Valencia
Sancions:
D'acord amb el que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra legislació aplicable, el reintegrament de subvencions, el procediment de reintegrament, i les infraccions i sancions, es concreten en el següent:
Reintegrament de les ajudes concedides:
a) Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
b) La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació, d'acord amb el procediment i a causes establides en l'article 36 de la Llei 38/2003, general de subvencions, portarà amb si l'obligació de retornar les quantitats percebudes.
c) També procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que s'establix en els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
En particular, procedirà el reintegrament o revocació total de la subvenció concedida en els següents suposats:
1r Incompliment de les obligacions, tant generals com específiques imposades a les entitats beneficiàries en este decret, exceptuant el que està disposat en l'apartat 1.d.4 del present article, i concretament, l'obligació imposada en l'apartat 6 de l'article 7, relativa a la comunicació prèvia de qualsevol canvi produït respecte a la qualificació del projecte empresarial en CEE.
d) S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament o revocació parcial de l'ajuda concedida, en els supòsits contemplats en l'articule 15.1 d) del Decret d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d'ocupació (CEE) i enclavaments laborals i convocatòria per a 2024.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Treball
- Convenis col·lectius
- Igualtat d’oportunitats
- Foment de l'ocupació
- Administració pública
- Ocupació pública
- Contractació laboral
- Altres administracions (entitats locals de la Comunitat Valenciana, altres comunitats autònomes, Administració general de l'Estat i Unió Europea)
- Borses de treball
- Servicis socials
PERFILS
- Empresa
- Petita i mitjana empresa
- Centres
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Activitats forestals
- Agricultura
- Sanitat vegetal i alimentària
- Indústria agroalimentària
- Pesca
- Ramaderia
- Indústria
- Accidents greus
- Homologacions i metrologia
- Importadors i fabricants de metalls preciosos
- Indústries extractives. Mines
- Indústria química i petroquímica
- Indústria agroalimentària
- Energia
- Energia elèctrica
- Gas natural
- Petroli
- Producció d’energia
- Estalvi i eficiència energètica
- Autoconsum
- Construcció i instal·lacions
- Instal·lacions
- Instal·ladors
- Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
- Construcció
- Agents de la propietat immobiliària
- Treballar amb l’administració
- Aigua, sanejament i residus
- Subministrament i captació d’aigua
- Residus
- Sanejament i abocament
- Salut
- Productes i establiments sanitaris
- Sanitat ambiental i alimentària
- Formació sanitària especialitzada
- Salut laboral
- Hostaleria i turisme
- Establiments turístics
- Professionals del turisme
- Bars i restaurants
- Turisme pesquer
- Comerç
- Vull obrir una botiga
- Franquícies
- Comerç electrònic
- Queixes i reclamacions
- Estacions de servei
- Tallers de reparació de vehicles
- Artesania
- Fires
- Fabricants i importadors de metalls preciosos
- Transport i tecnologia
- Transport per carretera
- Centrals de mercaderies
- Transport per cable
- Ports
- Aeroports i transport aeri
- Transport marítim
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
- Llengua i empresa
- Empreses culturals i audiovisuals
- Espectacles i activitats recreatives
- Activitats professionals de l’esport
- Instal·lacions juvenils
- Activitats dels professionals
- Agents de la propietat immobiliària
- Llengua i empresa
- Professionals del turisme
- Consulta d’enginyers de projectes TIC
- Professionals dels transports
- Professionals de l’esport
- Empreses de treball temporal
- Carnets, llicències i targetes professionals
- Activitats financeres i assegurances
- Assegurances
- Empreses asseguradores
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Recerca guiada de finançament
- Formes de finançament
- Gestió econòmica
- Competitivitat i responsabilitat social
- Responsabilitat social de l’empresa
- Treball i treballadors
- Relacions laborals
- Ocupació
CICLE VITAL
- Canvis i tancament
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions