Detalle Procedimiento Nuevo

Ajuda salarial de l'exercici 2023 i ajuda costos informe auditor: foment d'ocupació en centres especials d'ocupació per a persones amb diversitat funcional o discapacitat. 2023 (Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació)

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 2985383
|
Codi GVA: 23465
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 02-10-2023 09:00:00h

Fins 13-10-2023 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Facilitar el manteniment dels llocs de treball en els centres especials d'ocupació a través de la subvenció d'un percentatge de l’SMI vigent en l'exercici, que es graduarà tenint en compte el tipus i grau de discapacitat de les persones destinatàries últimes, així com l'estabilitat dels llocs de treball que ocupen.

 

Es consideren objecte de subvenció els costos salarials, corresponents a les nòmines de gener a desembre de 2023, incloses dues pagues extraordinàries o prorrateig d'aquestes, així com els costos indirectes corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial.

 

 

En el cas de contractes de treball a temps parcial, la subvenció experimentarà una reducció proporcional a la jornada Laboral realitzada.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 02-10-2023 09:00:00h fins a 13-10-2023 23:59:00h

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Els titulars dels centres especials d'ocupació, inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana, que realitzen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits generals:

 

1. No podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones o entitats incurses en els supòsits que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

2. Per a les ajudes per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de CEO: podran ser beneficiàries les entitats que reunisquen els requisits que estableix el Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE L 187, 26.6.2014), modificat pel Reglament (UE) 2017/1084, de la Comissió, de 14 de juny de 2017, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, quant a infraestructures portuàries i aeroportuàries, els llindars de notificació per a les ajudes a la cultura i a la conservació del patrimoni i per a les ajudes a infraestructures esportives i recreatives multifuncionals, així com els règims d'ajudes de funcionament de finalitat regional, i pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 702/2014, quant al càlcul dels costos subvencionables (DOUE L 156, de 20.6.2017); també modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DOUE L 215/3, 07.07.2020), i pel Reglament (UE) núm. 2021/1237, de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (DOUE L 270, de 29.07.2021). D'ara en avant, ens referirem al Reglament (UE) núm. 651/2014 i a les seues modificacions aprovades en 2017, 2020 i 2021 com a RGEC.

 

3. Per a les ajudes per a finançar els costos indirectes corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial: podran ser beneficiàries les entitats que reunisquen els requisits que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013), la vigència del qual ha sigut prorrogada mitjançant el Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DOUE L 215/3, 07.07.2020).

 

4. Les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat, negociat i aprovat, i tindre presentada la sol·licitud de registre, en el corresponent registre de plans d'igualtat de les empreses, en els terminis legalment establits, i en els supòsits en què resulten obligats a fer-ho, d'acord amb el que disposen els articles 14 i 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificada pel Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i desplegada pel Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre, i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

 

5. Estar qualificats i inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana.

 

6. Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en què hi haja una afiliació de personal per compte d'altri.

 

Requisits específics:

 

a) Per a l'ajuda als costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat que inicien la seua activitat en l'exercici 2023, o que hagen iniciat l'activitat en l'exercici anterior i la seua contractació no haja sigut subvencionada en aquest, les persones contractades, en el moment previ a la seua contractació, han de ser desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en el centre Espai Labora corresponent. En el cas que el treballador o treballadora ho siga a temps parcial, ha d'estar inscrit/a com a demandant de millora d'ocupació.

 

b) Per a l'ajuda per a finançar els costos de l'informe auditor, la persona auditora de comptes que vaja a realitzar l'informe d'auditoria ha d'estar inscrita com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica.

 

2. Les sol·licituds s’han d'acompanyar de la documentació establida, signada electrònicament, que s’ha d'annexar per mitjans telemàtics:

 

3. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, és a dir, per data i hora de presentació de la sol·licitud, i, en el cas que aquesta estiguera incompleta, s'entendrà com a data de sol·licitud la data d'expedient complet després de l'esmena d'aquest.

 

No obstant això, en el cas que el pressupost resulte insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat dels CEO d'un semestre de l'exercici 2023, les ajudes es concediran de manera que arribe per a finançar els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants. Una vegada atesos els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants del semestre, el pressupost resultant que no arribe per a finançar un mes complet a la totalitat de les sol·licitants es concedirà segons la data i l'hora de sol·licitud i d'expedient complet fins que s'esgote.

 

4. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació íntegra del decret que aprova les bases reguladores per a la concessió d'aquestes ajudes i la convocatòria per a 2022, en la Base de dades nacional de subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

 

6. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l’òrgan en el qual delegue.

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, és a dir, per data i hora de presentació de la sol·licitud, i, en el cas que aquesta estiguera incompleta, s'entendrà com a data de sol·licitud la data d'expedient complet després de l'esmena d'aquest.

 

No obstant això, en el cas que el pressupost resulte insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat dels CEO d'un semestre de l'exercici 2023, les ajudes es concediran de manera que arribe per a finançar els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants. Una vegada atesos els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants del semestre, el pressupost resultant que no arribe per a finançar un mes complet a la totalitat de les sol·licitants es concedirà segons la data i l'hora de sol·licitud i d'expedient complet fins que s'esgote.

 

Davant de la insuficiència de crèdit per a completar un mes sencer més i si diferents sol·licituds tingueren la mateixa data i hora d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga més percentatge de dones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, i, si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga més percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat que presenten més dificultats d'accés al mercat de treball en plantilla.

 

Si, amb els expedients complets i en aplicació dels criteris anteriors, continuara existint crèdit que no arribe a subvencionar un mes sencer a tots els CEO, se subvencionarien expedients completats després d'una esmena, tenint en compte com a data de sol·licitud la data i hora en què s'haja esmenat completament l'expedient. En cas d'empat, es dirimirà segons els criteris anteriors.

 

No obstant això, i encara que la concessió de l'ajuda es realitze per mesos en funció del pressupost disponible, les entitats beneficiàries podran imputar despesa de mesos posteriors si, a causa de baixes per incapacitat temporal, degudament justificades i pels mateixos imports que els que hagen pogut correspondre, amb les mensualitats que s’han tingut en compte per a la concessió de l'ajuda no arribaren a justificar l'ajuda total concedida.

Observacions

SANCIONS La possible qualificació dels fets com a infracció administrativa donarà lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer. De conformitat amb...

Saber més
Òrgans de tramitació
1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 2. La competència per a conéixer i resoldre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 02-10-2023 09:00:00h fins a 13-10-2023 23:59:00h

Per a la presentació de sol·licituds de subvenció del cost salarial de 2023, corresponent als llocs de treball ocupats per persones amb diversitat funcional o discapacitat i de subvenció per a finançar els costos de les auditories per a la justificació de la despesa salarial, s'estableixen dos terminis:

 

Primer termini. Des de les 9.00 hores del dia 3 a les 24.00 del dia 14, els dos d'abril de 2023, s’han de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal corresponent als mesos de gener a juny, inclosa la paga extra de juny, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas.

 

Segon termini. Des de les 9.00 hores del dia 2 a les 24.00 del dia 13, els dos d'octubre de 2023, s'han de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials corresponents als mesos de juliol a desembre, inclosa la paga extra de desembre, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas.

 

En el cas que el centre especial d'ocupació no haja iniciat les seues activitats en el moment d'obertura del termini semestral de presentació de sol·licituds, tindrà un mes de termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes, a partir de la primera contractació de personal amb diversitat funcional o discapacitat, i el termini màxim per a la petició d'aquestes ajudes és el dia 31 d'octubre de 2023.

Forma de presentació
Telemàtica

Las solicitudes se presentarán de forma telemática, bien a través de la sede electrónica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través del procedimiento habilitado al efecto, o bien a través de la web de LABORA Servicio Valenciano de Empleo y Formación...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos a comptar de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

 

Transcorregut el termini anterior sense que s’haja dictat i notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s’entendrà desestimada per silenci administratiu, d’acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

 

Quantia i cobrament

1. Les subvencions de cost salarial es graduaran tenint en compte el tipus i el grau de discapacitat de les persones destinatàries últimes d'aquest programa, així com l'estabilitat dels llocs de treball que ocupen, en els termes següents:

 

a) En el cas de les persones treballadores amb discapacitat que presenten més dificultats d'accés al mercat de treball, segons el que es preveu en l'article 5.c de l’RD 818/2021, de 28 de setembre, la quantia mínima de la subvenció per cada persona treballadora serà equivalent al 55 % del salari mínim interprofessional vigent (60 % si és dona o major de 45 anys) quan tinga un contracte indefinit, i al 50 % quan tinga un contracte temporal amb la duració mínima que establisca, si és el cas, el servei públic d'ocupació.

 

b) En el cas de persones treballadores amb discapacitat física o sensorial amb un grau reconegut inferior al 65 %, la quantia mínima de la subvenció per cada persona

treballadora serà equivalent al 50 % del salari mínim interprofessional vigent quan tinga un contracte indefinit, i al 40 % quan tinga un contracte temporal amb la duració mínima que establisca, si és el cas, el servei públic d'ocupació.

 

El percentatge d’SMI corresponent per a cada persona treballadora serà el que corresponga en funció del tipus i grau de la seua discapacitat, del tipus de contracte, temporal o indefinit, de la condició de dona o no i de l'edat, que tinga en el moment de l'inici del termini de presentació de sol·licituds semestrals o de la data de la seua contractació, si aquesta és posterior.

 

El còmput de la subvenció es realitzarà pels dies efectivament treballats i es considerarà el mes equivalent a 30 dies per al càlcul diari de la subvenció.

 

Serà subvencionable la part corresponent de les pagues extraordinàries, així com els dies de vacances i de descans retribuïts i cotitzats.

 

En el supòsit de contractes de treball a temps parcial, la subvenció experimentarà una reducció proporcional a la jornada Laboral realitzada.

 

Els períodes en què el contracte d'un treballador o treballadora es trobe en situació de suspensió, d'acord amb el que disposa l'article 45 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, no resultaran subvencionables, ja que les quanties percebudes pel personal en aquests períodes no retribueixen treball efectiu, sinó que es tracta de prestacions econòmiques derivades de situacions incloses en l'àmbit de protecció de la Seguretat Social, amb independència que el pagament de part del període siga a càrrec obligatòriament del CEO.

 

Tampoc resultarà subvencionable el cost salarial dels contractes del personal de duració inicial inferior a tres mesos, amb independència de la duració de cada una de les seues pròrrogues, excepte el contracte temporal de substitució regulat en l'apartat 3r de l'article 15 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

 

En tot cas, el treballador que es contractarà haurà de substituir una persona amb discapacitat o diversitat funcional. El contracte de fix discontinu és un contracte de caràcter indefinit.

 

Les noves contractacions han de representar un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió, en comparació amb la mitjana dels do mesos previs; en defecte d'això, el lloc o els llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió de la persona treballadora, de la seua diversitat funcional o discapacitat, de la seua jubilació, de la seua defunció, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, així com en el cas de subrogacions, per les causes legals estipulades, i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu.

 

Les noves contractacions que no suposen un increment net de plantilla, segons el que disposa l'apartat anterior, per haver-hi acomiadaments disciplinaris o per causes objectives,

reconeguts o declarats improcedents, o acomiadament col·lectiu, no resultaran subvencionables.

 

Per a la subvenció del cost salarial del personal amb diversitat funcional o discapacitat que inicie la seua activitat en l'exercici 2023, o que haja iniciat l'activitat en l'exercici anterior, però la seua contractació no haja sigut subvencionada en aquest, les persones contractades, en el moment previ a la seua contractació hauran de ser desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en el centre Espai Labora corresponent, excepte en el cas de personal subrogat. En el cas que el treballador o la treballadora ho siga a temps parcial, ha d'estar inscrit/a com a demandant de millora d'ocupació.

 

 

2. En les ajudes per a finançar els costos indirectes corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial, en expedients d'ajudes per import igual o superior a 60.000,00 €, l'ajuda es concedirà per un import de fins al 2 % de l'import corresponent a l'ajuda al cost salarial, amb el límit màxim de 15.000,00 €, però finalment es liquidarà en funció de la despesa realment justificada d'aquesta ajuda salarial.

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions generals de l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació, i, a més:

 

1. Obligacions de transparència en subvencions dirigides a entitats públiques i entitats privades:

a) Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, els corresponen com a entitat pública.

b) Les entitats privades beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

1r. Perceben durant el període d’un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

2n. Perceben durant el període d’un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana que recull l’article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

3r. Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar la informació en els termes que preveuen els principis generals de l’article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l’article 6, i l’econòmica i pressupostària de l’article 8. Aquesta publicació es farà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

Totes les entitats beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament objecte de subvenció.

 

2. Les entitats definides com a CEO han de fer constar el seu caràcter de “centre especial d'ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació", mitjançant el cartell indicador corresponent en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. Així mateix, i en els supòsits de prestació de serveis en centres de treball aliens, el personal ha d'acreditar que pertany al centre especial d'ocupació en què està donat d'alta mitjançant la identificació en uniformes de treball.

 

3. Les entitats beneficiàries han de tindre la comptabilitat separada d’ingressos relatius als projectes subvencionats.

 

4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

 

5. Els CEO han de comunicar a Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l’obertura de nous centres de treball, etc.

 

6. Els CEO han de comunicar a Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l’obertura de nous centres de treball, etc.

 

7. Els CEO han de mantindre els contractes subscrits amb les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat durant un mínim de tres mesos i comunicar amb caràcter mensual, en els 10 primers dies naturals de cada mes, i en model normalitzat, qualsevol variació produïda en la plantilla.

 

8. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat.

 

9. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que els requerisca Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

 

10. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de conservar registres detallats de la informació i la documentació de suport necessàries per a determinar el compliment de totes les condicions que estableix el decret que aprova les bases reguladores per a la concessió d'aquestes ajudes i la convocatòria per a 2022 i els reglaments europeus aplicables. Aquests registres s’han de conservar durant deu anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda en virtut del règim.

 

11. Les entitats beneficiàries han d'informar les persones de les quals aporten dades o documentació, relativa, entre altres, al tipus i el grau de diversitat funcional o discapacitat, de les finalitats de la comunicació a l'Administració i de la possibilitat de fer consultes per a la veracitat d'aquestes dades, així com del seu dret d'oposició al tractament d'aquestes dades.

Observacions

La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1...

Saber més
Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:
Problemes tècnics
Problemes informàtics

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Treball i ocupació

TEMA

  • Administració pública
    • Transparència i informació pública
  • Ocupació pública
    • Contractació laboral
    • Altres administracions (entitats locals de la Comunitat Valenciana, altres comunitats autònomes, Administració general de l'Estat i Unió Europea)
    • Borses de treball
  • Serveis socials
    • Persones amb diversitat funcional
  • Societat, ciutadania i famílies
    • Dones
    • Igualtat
  • Treball
    • Condicions de treball
    • Igualtat d’oportunitats
    • Inserció sociolaboral
    • Inspecció de treball
    • Relacions laborals
    • Seguretat i salut laboral
    • Foment de l'ocupació

PERFILS

  • Empresa
    • Centres
    • Petita i mitjana empresa
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals
    • Agricultura
    • Sanitat vegetal i alimentària
    • Indústria agroalimentària
    • Pesca
    • Ramaderia
  • Indústria
    • Accidents greus
    • Homologacions i metrologia
    • Importadors i fabricants de metalls preciosos
    • Indústries extractives. Mines
    • Indústria química i petroquímica
    • Indústria agroalimentària
  • Energia
    • Energia elèctrica
    • Gas natural
    • Petroli
    • Producció d’energia
    • Estalvi i eficiència energètica
    • Autoconsum
  • Construcció i instal·lacions
    • Instal·lacions
    • Instal·ladors
    • Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
    • Construcció
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Treballar amb l’administració
  • Aigua, sanejament i residus
    • Subministrament i captació d’aigua
    • Residus
    • Sanejament i abocament
  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Formació sanitària especialitzada
    • Salut laboral
  • Hostaleria i turisme
    • Establiments turístics
    • Professionals del turisme
    • Bars i restaurants
    • Turisme pesquer
  • Comerç
    • Vull obrir una botiga
    • Franquícies
    • Comerç electrònic
    • Queixes i reclamacions
    • Estacions de servei
    • Tallers de reparació de vehicles
    • Artesania
    • Fires
    • Fabricants i importadors de metalls preciosos
  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera
    • Centrals de mercaderies
    • Transport per cable
    • Ports
    • Aeroports i transport aeri
    • Transport marítim
  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació
    • Llengua i empresa
    • Empreses culturals i audiovisuals
    • Espectacles i activitats recreatives
    • Activitats professionals de l’esport
    • Instal·lacions juvenils
  • Activitats dels professionals
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Llengua i empresa
    • Professionals del turisme
    • Consulta d’enginyers de projectes TIC
    • Professionals dels transports
    • Professionals de l’esport
    • Empreses de treball temporal
    • Carnets, llicències i targetes professionals
  • Activitats financeres i assegurances
    • Assegurances
    • Empreses asseguradores

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Treball i treballadors
    • Ocupació
    • Relacions laborals
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Responsabilitat social de l’empresa
    • Competitivitat i responsabilitat social

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions

Enllaços d'interés