Detalle Procedimiento Nuevo

ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES, segons el que es disposa en els ANNEXOS I i II del RD 830/2010 de 25 de juny pel qual s'establix la normativa reguladora de la capacitació per a realitzar tractaments amb biocides. -Comunicació inicial d'accions formatives en matèria de biocides. -Comunicació de modificació de la notificació inicial. -Comunicació d'accions formatives en matèria de biocides. -Comunicació de l'informe final de les accions formatives realitzades.

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 3172834
|
Codi GVA: 19844
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix
  • COMUNICACIÓ INICIAL PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA: cursos de formació del personal que realitza tractaments amb productes biocides, inclosos en els Annexos I i II del RD 830/2010 de 25 de juny en modalitat presencial i semipresencial.
  • COMUNICACIÓ O INFORME FINAL DE LES ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA, abans de l'inici i a la terminació d'estes.
  • MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS DE LA COMUNICACIÓ INICIAL PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA EN LA COMUNITAT VALENCIANA.
Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Observacions

GUIA DIRIGIDA A LES ENTITATS PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA (versió castellà i valencià).

Llistat d'entitats formadores en matèria de legionel·la autoritzades en la Comunitat Valenciana.

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran sol·licitar les accions formatives en matèria de biocides, la persona titular de l'empresa o el seu representant legal d'Universitats, Centres docents i Servicis Oficials.

Requisits

Les sol·licituds de Comunicació Inicial, Modificació de les condicions de la comunicació inicial, Comunicació i informe final d'accions formatives en matèria de biocides en la Comunitat Valenciana s'ajustaran als models normalitzats acompanyats de la documentació que corresponga, i seran realitzades per les persones interessades o a través de qui els represente legalment.

Les sol·licituds es realitzaran conforme el que es disposa en Reial decret 830/2010 de 25 de juny, pel qual s'establix la normativa reguladora de la capacitació per a realitzar tractaments amb biocides i en DECRET 38/2012, de 24 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les condicions per a l'exercici d'activitats de formació per a manipular biocides en la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de la gestió és el Servici de Promoció de la Salut i Prevenció l'en Entorn Laboral.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en esta orde, es requerirà a la persona o entitat sol·licitant mitjançant escrit perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o acompanye la documentació preceptiva.

Si així no ho fera, d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa llei. D'igual forma es procedirà amb la comunicació dels servicis biocides que no estiguen inscrits en el *ROESB, i pretenguen desenrotllar la seua activitat en la Comunitat Valenciana.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara.

Així mateix, la resolució de l'Administració Pública que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement o a l'exercici del dret o a l'inici de l'activitat corresponent, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període de temps determinat per la llei, tot això conforme als termes establits en les normes sectorials d'aplicació.

Autoritat competent per a resoldre: Correspon a la direcció general amb competències en matèria de salut laboral dictar les conformitats per a realitzar accions formatives en matèria de biocides dels cursos dels Annexos I i II del Reial decret 830/2010 de 25 de juny.

Termini per a resoldre: termini màxim de tres mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre

La comunicació tindrà una validesa indefinida, llevat que, a petició de la persona o entitat titular, procedisca la seua modificació o cancel·lació.

Òrgans de tramitació
El Servici de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Terminis de presentació:

Durant tot l'any

La comunicació inicial haurà de realitzar-se abans de l'inici de la seua activitat en la Comunitat Valenciana, almenys 30 dies abans de la data prevista per al començament de l'acció formativa. Les accions formatives successives es comunicaran com a mínim amb 15 dies d'anterioritat a l'inici de les mateixes i l'informe final d'estes, es comunicarà en un termini inferior a 30 dies a partir de la data de terminació de l'edició.

La comunicació de modificació de les dades que consten en la comunicació inicial, quant a personal (docent i responsable), lloc i instal·lacions on s'impartixen les classes teòriques i pràctiques o altres canvis que puguen produir-se, haurà de realitzar-se amb antelació al fet que esta es realitze.

Documentació

1.-Comunicació inicial per a realitzar accions formatives en matèria de biocides.

Al costat de la SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ INICIAL PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament emplenat es remetrà la següent documentació:

  1. En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant de l'empresa.
  2. Còpia de l'escriptura de constitució de l'entitat o estatuts on figure l'activitat formativa com un dels seus fins.
  3. Memòria de l'acció formativa. 
  4. Manual de continguts a entregar a les persones que realitzen el curs.
  5. Model de fulla de firmes.
  6. Model d'examen.
  7. Model del certificat d'assistència i aprofitament. 
  8. En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs. 
  9. Currículum de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs. 
  10. En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic del personal docent. 
  11. Currículum del personal docent.
  12. Assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els possibles riscos per a l'alumnat a conseqüència de la realització de les pràctiques.
  13. Guia didàctica per a teleformació a entregar a les persones que realitzen el curs (modalitat semipresencial).

 

2.-Comunicació d'accions formatives i informe final en matèria de biocides.

L'entitat formadora podrà impartir tantes accions formatives com considere, sempre que es mantinguen les condicions de la comunicació inicial.

Es realitzarà una comunicació per cada acció formativa i es codificarà tenint en compte les instruccions arreplegades en la Guia dirigida a les entitats per a la realització d'accions formatives en matèria de biocides en la Comunitat Valenciana (consultar en l'enllaç informació complementària).

En el cas d'anul·lar una edició es notificarà el més urgent possible, al Servici de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral a l'adreça de correu electrònic: eformadoras_sl@gva.es indicant el motiu d'anul·lació, codi de l'edició, dates i lloc de celebració.

Una vegada acabat l'edició es remetrà el corresponent informe final.

Per a això juntament amb la SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ O DE L'INFORME FINAL D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament emplenada es remetrà la següent documentació:

  1. Per a la comunicació d'accions formatives:
  • Memòria de la comunicació de l'acció formativa firmat per la persona responsable o coordinadora del curs
  • En la modalitat semipresencial adjuntar les claus d'accés a la plataforma per a l'Administració.
  1. Per a l'informe final:
  • Memòria de l'informe final firmat per la persona responsable o coordinadora del curs.
  • Taula *excel amb el llistat de les persones que han superat el curs (APTES/AS) firmat per la persona responsable o coordinadora del curs
  • Taula *excel amb el llistat dels quals no han superat el curs (NO APTES/AS) quan siga procedent, fent constar el motiu
  • Fulles de firmes d'assistència o registres de connexió en la modalitat semipresencial

3.- Modificació de les condicions de l'autorització per a realitzar accions formatives en matèria de biocides.

Les modificacions que afecten instal·lacions, materials, personal docent, personal que exercisca les tasques de direcció o coordinació de les accions formatives, lloc o procediment de realització de les pràctiques o algun altre aspecte

Es notificaran presentant al costat de la SOL·LICITUD DE MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS DE L'AUTORITZACIÓ PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament emplenada, la documentació corresponent per al canvi sol·licitat.

  • En el cas d'instal·lacions alienes acord o conveni a través del qual se li permet a l'entitat formadora utilitzar estes instal·lacions i la finalitat de la utilització, amb les firmes dels responsables de les empreses o entitats afectades.
  • En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs. 
  • Currículum de la persona que assumisca la direcció o coordinació del curs
  • En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic del personal docent. 
  • Currículum del personal docent

 

 

Formularis associats:

  • SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ INICIAL PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA
  • SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ O DE L'INFORME FINAL D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA
  • SOL·LICITUD DE MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS DE LA COMUNICACIÓ INICIAL PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE BIOCIDES EN LA COMUNITAT VALENCIANA
Taxa o pagament

Actualment no s'exigix el pagament de taxes.

Forma de presentació
Telemàtica

Informació de tramitació 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas,
abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja
vençut.

Descripció

El Servici competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara
algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la
imperfecció observada.


En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es
realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

Termini per a resoldre: termini màxim de tres mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre. L'establit amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Observacions

Les resolucions dictades per el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública
podran ser recorregudes en alçada davant el/la titular de la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament
dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat.

Òrgans resolució
Autoritat competent per a resoldre: Correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de salut pública dictar les resolucions relatives a accions formatives en matèria de biocides i resoldre els altres procediments relacionats.
Sancions

L'omissió de l'autorització administrativa, l'incompliment dels requisits o les modificacions en personal, dedicació, equipament clínic, o qualssevol altres que resulten en deficiències en les instal·lacions o activitat sanitàries de prevenció de riscos laborals en relació amb el que s'establix en la normativa, podran derivar en sancions administratives segons el que es disposa en el capítol VI del títol primer de la Llei 14/1986, General de Sanitat.


S'informarà l'autoritat laboral de les sancions administratives per infraccions en matèria de sanitat
imposades a centres sanitaris de prevenció de riscos laborals.

Desistiment

Descripció

En els procediments iniciats d'ofici, l'Administració podrà desistir, motivadament, en els supòsits i amb els requisits previstos en les Lleis.


Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.


Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment o la renúncia només
afectarà a aquells que l'hagueren formulada.


Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància,
sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.


L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment
llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.


Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.


L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.


En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.


El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.


Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Observacions

Regulat en els articles 93 i 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar...

Saber més
Descripció

Les resolucions i actes a què es referix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El...

Saber més

Renúncia

Termini

Regulada en els articles 93 i 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,
renunciar als seus drets.


Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada.


Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància,
sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. 


L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.


Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.


L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.


En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.


El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.


Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:
Problemes tècnics
Problemes informàtics

Temes relacionats

TEMA

  • Administració pública
    • Formació
  • Universitats
    • Suport a la docència
    • Formació en empreses
  • Treball
    • Seguretat i salut laboral
    • Condicions de treball
    • Formació professional per a l'ocupació
  • Sanitat i salut
    • Salut pública
    • Salut laboral
    • Professionals de la sanitat
    • Formació en matèria sanitària
  • Educació i formació
    • Formació educacional
    • Centres docents i infraestructures educatives

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Acadèmies
    • Centres

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació
  • Salut
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Salut laboral

TEMÀTICA

  • Promoció i màrqueting
    • Promoció
  • Treball i treballadors
    • Formació
    • Seguretat i salut en el treball

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Cursos, formació i programes

Enllaços d'interés