Detalle Procedimiento Nuevo

Acreditació d'entitats i de personal voluntari col·laborador en l'extinció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana.

Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències AVSRE

Codi SIA: 223847
|
Codi GVA: 18774
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

- Per a acreditar a les agrupacions locals i associacions d'incendis forestals (d'ara en avant, associació V EIF) amb la finalitat que puguen ser mobilitzades i actuar com a 'Servici complementari d'intervenció en emergències'

- Per a acreditar a cadascun dels voluntaris i voluntàries d'una associació V EIF col·laboradora en l'extinció d'incendis forestals (d'ara en avant, V EIF) assegurant que tenen la formació i equipament de protecció individual que es requerix.

- Per a optar a les ajudes que convoque l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (d'ara en avant, AVSRE) per a fomentar el voluntariat en matèria de protecció civil.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Observacions

- L'acreditació de l'associació V EIF i del personal voluntari serà mitjançant resolució del director de la AVSRE.

- Una vegada acreditada l'Associació, s'assenten les dades en el Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana. D'igual manera es registra la informació de cadascun dels V EIF de l'associació acreditats.

- El Registre reflectirà la modificació o cancel·lació de dades que s'informen mitjançant aquest mateix procediment.

- Les acreditacions de les associacions i les persones V EIF hauran de ser renovades cada 5 anys.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Requisits

DE LES ASSOCIACIONS V EIF

1. Disposar d'un equip mínim de 5 components acreditats V EIF, un d'ells serà coordinador de grup.

2. Disposar d'un mínim d'equipament i material per al grup i els seus components:

- Vehicles per al transport del personal i eina al lloc de l'incendi.

- Equips de protecció individual (EPIs) de protecció corporal completa de peces ignífugues i casc.

- Eines manuals per a tasques de repàs o tasques d'extinció directa.

3. Facilitar el protocol i contactes actualitzats per a poder ser mobilitzats per part de la AVSRE.

4. Presentar la documentació requerida.

5. Tindre un informe d'avaluació positiu sobre la capacitat operativa i recursos de l'associació V EIF (la sol·licita la AVSRE a un servei de bombers).

6. Tindre subscrit amb la AVSRE un 'conveni de col·laboració' (nota: part dels tràmits per al conveni, l'acreditació i el registre de l'associació V EIF poden ser concurrents).

 

DE CADA VOLUNTARI I VOLUNTÀRIA EIF

1. Ser membre d'una associació V EIF acreditada per la AVSRE. (No s'admetran sol·licituds de persones no adscrites a una associació V EIF)

2. Tindre una edat entre els 18 i i els 65 anys.

3. En matèria de formació individual:

- Disposar de formació teoricopràctica en seguretat en extinció d'incendis forestals impartida per un centre oficial de formació.

- Complir alguna de les dues condicions següents:

a) En els 5 anys previs a efectuar la sol·licitud, tindre acreditada una experiència laboral o pràctica en l'acompliment com a personal V EIF d'almenys 2 anys.

o

b) Haver rebut almenys 30 hores de formació teoricopràctica impartida per un centre oficial de formació, en els últims 5 anys, en les següents matèries:

1) Comportament del foc.

2) Tècniques d'extinció.

3) Pla especial enfront del risc d'incendis forestals.

4) Comunicacions.

5) Autobombes.

6) Eines d'extinció.

Exempcions a la formació: aquells V EIF que acrediten, a través de la presentació del corresponent certificat de professionalitat o títol de formació professional, almenys una de les qualificacions professionals del Catàleg de l'Institut Nacional de Qualificacions on es recullen competències de nivell 2 relacionades amb els incendis forestals.

4. Presentar la documentació requerida en efectuar la sol·licitud.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La sol·licitud es presentarà a través dels formularis que figuren en este tràmit i hauran d'anar firmats per la/el president de l'associació / el/la alcalde/sa, regidor/a delegat/da o un/a representant autoritzat/da per estes persones.

2. Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'aportar la documentació prevista en l'article 5 per al personal voluntari col·laborador o en l'article 8 per a l'associació/ entitat, utilitzant qualsevol procediment de còpia digitalitzada del document original que garantisca la fidelitat amb l'original. Qualsevol sol·licitud haurà d'anar acompanyada de l'autorització de la persona representant de l'entitat.

3. La persona sol·licitant o el seu representant es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presenten.

4. Quan la rellevància del document l'exigisca o existisquen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració podrà requerir de manera motivada l'exhibició del document original per a l'acarament de la còpia electrònica presentada.

5. Els models de declaració responsable i certificats seran els ací facilitats.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Termini obert durant tot l'any.

Documentació

- Els formularis s'emplenaran des de la plataforma de l'administració electrònica de Gva.es.

- la plataforma permet aportar la resta de la documentació requerida.

- Al final, el procés valguda els tràmits, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant

- La sol·licitud i la documentació aportada, entra directament en el Servei de Planificació de la AVSRE que tramitarà la petició.

- En cas de faltar documentació en la sol·licitud inicial, o que l'òrgan tramitador el requerisca, es realitzarà des de la pestanya d'esmena / aportació documental

 

 

Forma de presentació

Esmena

Termini
Termini obert

- Per requeriment en la tramitació: 10 dies

- A iniciativa del sol·licitant: tot l'any

Descripció

- Es pot aportar documentació no presentada amb la primera sol·licitud.

- El formulari serveix per a modificar les dades bàsiques de contacte, responsables, seient d'altes i baixes en el registre.

- S'aportarà documentació si hi ha canvis en els estatuts, recursos operatius, etc.

- Es poden afegir escrits, indicant aquelles qüestions addicionals que el sol·licitant considere.

Aquesta aportació addicional serà tant a iniciativa pròpia, com a requeriment de la AVSRE.

En aquests casos s'assenyalarà en els formularis la casella [ ] Modificació de dades.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data d'entrada de la sol·licitud, llevat que fora necessària la preceptiva esmena de deficiències i l'aportació de documents i altres elements de judici, la qual cosa podrà suspendre el còmput en els termes i pel temps previst en l'article 22.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Es realitzarà una resolució expressa tant de l'acreditació de l'associació com de la voluntària o voluntari que s'acredite.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:
Problemes tècnics
Problemes informàtics

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Seguretat ciutadana
      • Voluntariat i Protecció civil

TEMA

  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Paisatge
    • Boscos
  • Administració pública
    • Formació
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
  • Associacionisme i participació
    • Equipaments
    • Voluntariat
  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Bombers
    • Prevenció i extinció d'incendis
  • Medi ambient
    • Flora i fauna autòctona
    • Gestió ambiental
    • Parcs i espais naturals

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones desocupades
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Xiquets i famílies
    • Immigrants
    • Persones amb discapacitat
    • Docents
    • Dones
    • Estudiants
    • Gent major
  • Administració i altres entitats
    • Entitats i associacions
    • Generalitat Valenciana
  • Empresa
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Prevenció d’accidents
  • Treball i treballadors
    • Formació
    • Seguretat i salut en el treball

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones

Enllaços d'interés