Ajuda amb les notificacions electròniques

Les notificacions electròniques són comunicacions oficials de l’Administració dirigides a la ciutadania, les empreses i les entitats, amb totes les garanties legals.

Després de fer una gestió o un tràmit, la Generalitat pot comunicar-se amb tu a través d’una notificació electrònica.

Publicador de continguts

Quan tingues una notificació disponible, rebràs un avís per SMS o per correu electrònic.

Avís per correu electrònic

Si reps l’avís per correu electrònic, podràs consultar:

  • El nom de l’organisme que l’ha emés.
  • El document d’identitat associat a la notificació.
  • El mecanisme per a accedir-hi (certificat digital, contrasenya d’un sol ús).
  • Els tres últims dígits del NIF.
  • L’ID de la notificació.

Les notificacions estan sempre disponibles des de l’Àrea privada ciutadana o d’empresa. Però, a més, en cas que sigues una persona que no està  obligada a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, si has triat que se’t notifique per correu, també rebràs la notificació en el teu domicili. Recorda tindre sempre actualitzades les dades del teu domicili, perquè serà a on se t’enviarà la carta.

Una vegada s’informa de l’avís de disponibilitat d’una notificació electrònica, pots triar com accedir-hi.

Qui rep l’avís

  • Una persona física: persona amb document d’identitat personal (DNI, NIE, etc.)
  • Una persona jurídica: persona amb document d’identitat d’empresa (CIF)

Vies d’accés que tens per a accedir a la notificació 

  • Des de l’avís del correu electrònic: si s’obri l’avís rebut en el correu electrònic, apareix un enllaç directe per a accedir a la notificació, clicant l’opció “Accés a la notificació”. 
  • Des de Canal Empresa s’ha de triar l’opció del menú Àrea privada i allí accedir al mòdul de notificacions. Una vegada dins, es podrà accedir al certificat digital. 

Mecanismes que pots utilitzar per a obrir la notificació 

  • L’avís que reps en el correu t’indicarà la manera d’accedir-hi. 
  • Contrasenya d’un sol ús: 
    • Accés amb el document d’identitat que conste en l’avís del correu electrònic. 
    • Només pot obrir-se a través de l’enllaç del correu electrònic. 
    • Pots accedir i visualitzar la notificació concreta amb nivell de seguretat baix. 
  • Certificat digital:  
    • Accés amb el document d’identitat que conste en l’avís del correu electrònic i certificat digital. 
    • Pots accedir i visualitzar totes les notificacions. 

Canvi de dades personals: correu electrònic o telèfon mòbil 

Si tens un tràmit en marxa i vols comunicar un canvi de dada personal, comprova si en la pàgina informativa del tràmit hi ha l’opció per a comunicar un canvi de dades. Si no és el cas, pots enviar una petició a través de la sol·licitud general única dirigida a l’organisme responsable del tràmit. 

Tens 10 dies naturals, inclosos els caps de setmana i festius, per a accedir a la notificació (5 dies en cas d’estar vinculada en matèria de contractació pública). Veuràs que està en l’estat ‘Depositada’ en el mòdul de notificacions de la GVA. També es pot mostrar en estos estats: 

  • Acceptada: si has entrat en la notificació i llegit el seu contingut. 
  • Rebutjada: no hi has accedit en el termini de 10 dies i se’t dona per notificat. No obstant això, podràs accedir a visualitzar la notificació durant els dos anys següents. El procediment i els terminis continuen el seu curs. 

Problemes d’accés a notificacions 

Pots accedir a les notificacions accedint al Sistema de Comunicacions de la Generalitat Valenciana: https://www.comunicaciones.gva.es/comunicaciones/login.html  

Per a poder visualitzar correctament les notificacions, verifica que el teu navegador no tinga activat el bloqueig d’elements emergents fent els passos següents: 

  1. Accedir directament al sistema de comunicacions 
  2. Revisar la configuració del navegador per a permetre elements emergents/noves finestres 
  3. Accedir amb un altre navegador que no tinga la restricció d’elements emergents 

Comprova que, per a accedir-hi, has de fer-ho amb el certificat corresponent al destinatari de la notificació, és a dir, si la notificació va ser emesa a una empresa, per a accedir-hi hauràs de fer-ho utilitzant un certificat d’empresa emés per a eixe CIF; si la notificació va ser emesa per a un particular, per a accedir-hi hauràs de fer-ho utilitzant el certificat personal emés per a eixe DNI. 

Si ja hi has accedit, tin en compte els punts següents: 

  • Si la notificació ha expirat: has de poder accedir a la documentació en la mateixa pantalla. Pel que fa a com procedir amb la compareixença o acceptació d’esta, has de contactar amb l’organisme que ha generat la notificació. 
  • Si en accedir a la notificació, el document està buit o no hi ha documents de resolució en la notificació: has de posar-te en contacte amb l’organisme que ha generat esta notificació perquè el revise, el torne a notificar o t’oferisca una via per a proporcionar-te’l. 

T’indiquem la URL en què es detalla com pots comunicar-te amb el Servici d’Atenció al Ciutadà, per si desconeixes el contacte directe de Conselleria, https://www.gva.es/va/web/atencio_ciutadania/inicio/atencion_ciudadano/012  

Revisa la configuració del navegador que utilitzes, ja que possiblement està bloquejant la nova finestra; també alternativament prova amb altres navegadors. Per al cas de les notificacions, com a alternativa, has de saber que són també accessibles des del Sistema de Comunicacions de la Generalitat Valenciana a través de l’adreça següent: https://www.comunicaciones.gva.es/comunicaciones/login.html 

El Mòdul de notificacions de la Generalitat està integrat amb el registre en cadena de blocs per a millorar la traçabilitat i seguretat de les accions realitzades sobre les notificacions. Tens disponible informació més detallada sobre este informe ací