Publicador de continguts

Un certificat digital és un document electrònic firmat per una autoritat de certificació i que permet garantir tècnicament i legalment la identitat en internet.

Mitjançant els certificats digitals emesos per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) es pot realitzar la firma electrònica i el xifratge d’informació, i són indispensables per a les institucions que oferixen servicis en línia i les persones que desitgen realitzar tràmits per esta via, ja que asseguren:

  • La identificació de l’emissor.
  • La integritat de la informació i que la transacció no ha sigut manipulada per algú no autoritzat.
  • El no repudi de les accions i els compromisos adquirits per la via telemàtica.
  • La confidencialitat de les comunicacions, ja que només el destinatari pot accedir al contingut de la informació xifrada.

Per a sol·licitar el teu certificat digital, has de dirigir-te a qualsevol dels punts de registre d’usuari de l’ACCV distribuïts a la Comunitat Valenciana, Madrid i Brussel·les. Pots consultar-ne la ubicació en la pàgina web https://www.accv.es/vl/puntos-de-registro/

Una vegada tens el teu certificat digital l’has de descarregar en diferents dispositius (ordinador, tauleta o telèfon intel·ligent) des d’a on el vulgues usar per a poder fer tràmits en línia. Com que en l’actualitat hi ha una gran varietat de dispositius i sistemes operatius, el procés d’instal·lació varia. Pots consultar com fer-ho en l’enllaç de la dreta.

Per a poder exportar correctament el teu certificat, has de marcar l’opció “Marcar esta clau com a exportable”.

Si tens el certificat instal·lat en un dispositiu i vols instal·lar-lo en un altre, hauràs d’exportar-lo i seguir la guia amb les instruccions.

A través de la pàgina web de l’ACCV pots confirmar que has instal·lat correctament el teu certificat digital en el navegador web. Es tracta d’un senzill formulari situat en https://www.accv.es/vl/tu-certificado/ i disponible per en Internet Explorer, Firefox i Mozilla. 

En esta pàgina l’usuari realitza la firma d’una cadena de text i es comprova que estan correctament registrats els certificats d’usuari i de l’Autoritat de Certificació, la validesa del certificat utilitzat (no està revocat ni caducat) i la integritat de la firma realitzada.

Et recomanem que acudisques a esta pàgina quan tingues un problema amb la instal·lació i que seguisques les indicacions. En cas de no resoldre-ho, pots telefonar al 902 482 481, el telèfon de suport a l’usuari de l’ACCV.

Els certificats digitals emesos per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana s’utilitzen en tràmits telemàtics de la Generalitat Valenciana, l’Administració local, l’Administració general de l’Estat, els col·legis professionals i les universitats de la Comunitat Valenciana.

Alguns exemples són les oficines virtuals de l’Agència Tributària, de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de la Direcció General del Cadastre, els Servicis Personals de l’Ajuntament de València, el pagament d’impostos a través de SUMA o la sol·licitud de beques mitjançant L’ADMINISTRACIÓ EN LÍNIA de la Generalitat.

La revocació del certificat digital es pot fer de tres formes:

  • Acudir a un Punt de Registre de l’ACCV i identificar-te amb el teu DNI, NIE o passaport espanyol vàlid. És l’opció recomanada en cas que l’usuari estiga interessat a sol·licitar de nou un certificat.
  • Revocació a través de l’Àrea Personal de Servicis de Certificació (APSC). Pots sol·licitar la revocació del teu certificat digital a través de l’Àrea Personal de Servicis de Certificació (APSC), des de www.accv.es.
  • Revocació telefònica. Has de telefonar al telèfon de suport de l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (902 482 481) i sol·licitar la  revocació dels teus certificats.

Quan estàs fent un tràmit i vols enviar la sol·licitud, en alguns casos cal firmar l’enviament. Ho pots fer amb un certificat digital.

També hi ha tràmits que requerixen una firma digital en el mateix document, igual que si els firmares en persona. En estos casos, sempre has  de firmar amb el certificat digital.

Per a fer gestions o tràmits de la Generalitat, pots usar tots els certificats digitals d’entitats de certificació reconegudes.

És el sistema que usen les administracions públiques per a identificar-te en internet i garantir que eres tu qui fa la gestió. La Generalitat accepta els
següents tipus de sistemes d’identificació digital:

  • Un certificat digital (es mostra més endavant).
  • Altres sistemes d’identificació vàlids que no són propis de la Generalitat Valenciana: Cl@ve PIN o Permanent.